Friday, January 2, 2009

Ahlan Wasahlan 2009

Salam, kepada semua pengunjung. Kita telah meninggalkan tahun 2008. Pastinya banyak kejadian dan peristiwa yang kita tidak dapat lupakan pada tahun 2008. Bagi aku yang paling terkesan dalam hidup, telah menamatkan zaman bujang pada 20.08.2008. Aku telah melangkah ke alam yang baru. Telah berlaku banyak perubahan dalam hidup ini. 

Pada tahun 2008 juga berlaku perubahan yang paling besar dalam sejarah politik negara. Satu tsunami politik telah berlaku dan memberi kesan yang besar politik negara. 5 negeri telah jatuh ke tangan Pakatan Rakyat. Ini merupakan satu kemajuan dan satu dimensi baru dalam politik negara kita. Masih teringat lagi pada malam keputusan pilihanraya umum 8 Mac 2008. Suasana di PWTC terus senyap sunyi yang lazimnya pemimpin tertinggi kerajaan Barisan Nasional akan meraikan kemenangan dengan memotong kek. Tetapi pada tahun lepas tak pernah berlaku dalam sejarah negara Pak Lah dan Najib mengumumkan kerajaan barunya yang hilang majoriti 2/3 pada pukul 3pagi dalam keaadan muka seperti orang bangun tidur. Mengumumkan dalam keadaan tergagap-gagap. Ini amat melucukan dan barulah mereka sedar pengundi dan rakyat sekarang tidak akan termakan dengan kempen-kempen mereka. Syabas kepada semua pengundi-pengundi yang melakukan perubahan ini. 

Pada tahun 2009 ini akan berlaku penyerahan kuasa PM kepada timbalanya Najib. Ini membuatkan aku semakin risau negara ini akan dirosakkan oleh orang-orang seperti ini. Secara peribadi, aku merasakan Pak Lah lebih selamat dari negara ini jatuh ke tangan Najib..banyak perkara-perkara dan skandal yang rakyat tidak tahu. Hanya mereka saja yang tahu dan mengaturkan semua ini. Ini muslihat yang paling besar yang kita semua mampu melihat saja ianya berlaku.. 

Semoga dengan kedatangan tahun 2009 kita akan lebih makmur dan baik. Semoga ALLAH memberkati hidup kita.

3 comments:

  1. alahai.. aku dah tak ingat cakap bahasa arab macam goro la. btw, selamat tahun baru muammar.

    ReplyDelete
  2. hahaha..xpe2 cakap melayu pon boleh ape.

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin