Thursday, April 9, 2009

Sedih Dalam Gembira!!

Banyak perkara yang berlaku pada minggu ini. perkara2 yang berlaku pada minggu ini menimbulkan perasaan yang berbagai-bagai kepada penulis blog ini.

pada 7/4/2009 pilihanraya kecil di parlimen Bukit Gantang, Bukit Selambau dan Batang Ai telah memberikan keputusan yang amat menggembirakan aku. rasa bersyukur yang teramat sangat..kegembiraan sehingga mahu menitiskan air mata. betapa geramnya aku dengan AMENO/Be End. Alhamdulillah rakyat menghantar mesej yang jelas kepada AMENO/Be End rakyat menolak politik kotor/perkauman mereka. Keputusan pada malam itu juga menunjukkan rakyat tidak dapat menerima AMENO/Be End selepas apa yang diwar2kan oleh AMENO berlaku transformasi(macam AF la auwww.gila geliiii) dalam pucuk pimpinan mereka.

Pada malam itu juga, berlaku kekalahan Kelantan kepada Negeri Sembilan dalam perlawanan suku akhir piala FA. Kekalahan itu masih dapat diterima. Tetapi satu tragedi hitam telah berlaku, penyokong2 kelantan betindak liar dengan merusuh, merosakkan dan membakar trak polis. perkara ini, mungkin memberi tanggapan yang tidak baik kepada rakyat kelantan yang lebih dikenali sebagai negeri serambi mekah. Oleh yang demikian, Tuan Guru Nik Aziz memberi komentar bahawa apa yang berlaku itu memalukan kelantan. Diharap perkara seperti ini tidak berlaku lagi selepas ini. Nuar Muso tolong ambil perhatian.

Semalam pula, 8/4/2009 kekalahan pasukan kegemaran aku liverpool kepada chelsea dalam perlawanan suku akhir champions league. kekalahan yang besar juga. mungkin liverpool tidak berjaya untuk ke separuh akhir pada musim ini. uwaaaaaaaa.....namun masihkah ada harapan.

Secara rumusannya kemenangan PAS dan PKR di Bukit Gantang dan Bukit Selambau mengatasi kesedihan yang telah dialami. jikalau diterjemahkan dalam hukum matematik


Liverpool Kalah+Kelantan Kalah/Merusuh < PAS dan PKR menang = i am still happy

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin