Friday, July 31, 2009

Grand Slam Munsingwear again!!


Saiz M
Condition 9.5/10
Price : RM40

Vintage Grand Slam Munsingwear


Oasis & Arctic Monkeys tak pakai baju band dorang. Dorang pakai munsingwear je.
Size S
Condition 9/10
Price : RM40

ADUN PAS meninggal dunia

Jul 31, 09 9:06am
kemaskini 12.17pm ADUN Permatang Pasir, Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman meninggal dunia di Institut Jantung Negara (IJN) di Kuala Lumpur pagi ini.

ADUN PAS itu meninggal dunia akibat sakit jantung pada kira-kira jam 6.30 pagi tadi.

Berikutan itu, Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) perlu mengadakan pilihanraya kecil bagi DUN Permatang Pasir dalam tempoh 60 hari.

Permatang Pasir - salah satu kerusi dalam parlimen Permatang Pauh yang diwakili ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim - adalah kerusi DUN tunggal PAS di Pulau Pinang.

Dalam pilihanraya umum lalu, Mohd Hamdan memperolehi 11,004 undi untuk menewaskan calon BN dari Umno, Ahmad Sahar Shuib dengan majoriti 5,433 undi.

Ahmad Sahar mendapat 5,571 undi.

Dua bulan lalu, pilihanraya kecil diadakan bagi DUN Penanti - juga dalam parlimen Permatang Pauh - ekoran peletakan jawatan penyandangnya Mohamad Fairus Khairuddin.

Pilihanraya kecil itu dimenangi calon PKR Dr Mansor Othman dalam pilihanraya yang mencatatkan sejarah apabila jumlah pemilih yang keluar mengundi paling rendah ekoran Umno tidak meletakkan calonnya bertanding di situ.

Mohd Hamdan baru sahaja menerima anugerah Darjah Setia Pangkuan Negeri yang membawa gelaran Datuk pada 11 Julai lalu daripada kerajaan Pulau Pinang.

Allahyarham, pesuruhjaya PAS negeri hingga 2003, bertapak di Permatang Pasir selama tiga penggal sejak 1999.

Sebelum menceburi politik sepenuh masa, beliau berkhidmat sebagai guru di Maktab Sultan Abdul Hamid, Kedah pada 1965 hingga 1966, kemudian sebagai pegawai pentadbir kerajaan Kedah mulai tahun 1966 ehingga 1977.

Jawatan terakhirnya dalam kerajaan adalah sebagai pegawai pentadbir di Jabatan Kastam dan Eksais Diraja Malaysia antara 1977 hingga 1983.

Allahyarham meninggalkan seorang balu dan enam anak.

Jenazah Allahyarham akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Permatang Pasir di sini, selepas Asar.


-----------------------------------------------------------------------


Mari kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarham..semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang soleh.


Sunday, July 26, 2009

CEUPACS VS ANGKASA

Cuepacs wants to handle loan deductions

KUALA LUMPUR, July 26 – Cuepacs today called on the Treasury to allow it to take over the monthly deduction service for government sector loans from the National Cooperative Movement, Angkasa.
This is to enable the congress to utilise the commission from the service to benefit the 1.2 million civil servants.
Cuepacs secretary-general Ahmad Shah Mohd Zin said Angkasa was raking in some RM8.1 billion a year in commission by providing the deduction service for both the government and private sectors.
“Of this amount, 50 per cent is contributed by civil servants through their various deductions,” he said.
Angkasa charges 2.5 per cent of the loan amount monthly as commission for its service.
“What we are proposing to the government is to allow Cuepacs to take over the deduction service for loans of civil servants and let Angkasa continue with the service for the private sector.
“If the proposal is accepted, it will allow Cuepacs to earn about RM4 billion annually from the service,” he said.
This income, he said, would be channelled back to the civil servants through a foundation in the form of scholarships, medical aid, grants and other financial and material assistance.
“Assistance can also be given to government retirees, thus reducing the burden on the government.
“This is a win-win situation, as both civil servants and the government will benefit from the scheme,” he said.
Ahmad Shah pointed out that Angkasa had not contributed “anything to civil servants” despite earning such huge sums from them.
He said Cuepacs had the capability of taking over the deductions and all it needed was some initial assistance from the government to set up the necessary infrastructure.
“Maybe the government can give us a soft loan which we can easily repay within a short period when our system is up and running,” he said.
Meanwhile, Bernama understands that both the Treasury and Accountant-General’s Office are receptive to the proposal and willing to assist Cuepacs if the goverment approves the scheme.
“Setting up the infrastructure is not a big deal and it can be done easily as the basics are already in place,” said a source in Mampu (Malaysian Administrative Modernisation and Management Planning Unit).
The source said even getting experienced personnel was not a problem as experienced officers from the Accountant-General’s office and other departments could be seconded temporarily to assist Cuepacs. – Bernama

Hebahan Demo : Pilihan di Tangan Anda

Ini bukan hebahan untuk demo band. Gambar diatas juga bukanlah cover album untuk demo band. "Pilihan Di Tangan Anda" juga bukan tajuk single demo. Post ini tidak berkaitan dengan muzik secara total. HAHAHAHAHA... Post ini adalah berkaitan masa depan politik negara. Ini adalah hebahan demonstrasi. Klik gambar untuk detail....

Friday, July 24, 2009

Caj Astro naik RM12 kerana EPL?



Oleh JUNHAIRI ALYASAjunhairi.alyasa@kosmo.com.my
KUALA LUMPUR - Bermula 1 Ogos ini, peminat saluran sukan di stesen televisyen satelit berbayar, Astro akan terpaksa membayar lebih.
Kenaikan bayaran sebanyak RM12 itu ekoran peningkatan kos bagi hak penyiaran Liga Perdana England (EPL) baru-baru ini, kata Ketua Saluran Sukan Astro, Lee Choong Khay.
Bagaimanapun, menurutnya, peningkatan tersebut masih rendah berbanding stesen televisyen berbayar di negara lain seperti di United Kingdom yang meningkat sehingga 532 peratus, Hong Kong (501 peratus), Thailand (297 peratus), Singapura (282 peratus) dan Australia (172 peratus). Kenaikan di Malaysia cuma 100 peratus.
Di Asia Barat pula berlaku peningkatan sebanyak 250 peratus menyebabkan penyiar di negara itu terpaksa membayar sebanyak RM1.170 bilion dan Hong Kong pula meningkat daripada RM354 juta kepada RM709 juta dalam tempoh tiga tahun.
Choong Khay berkata, kenaikan tersebut antara lain berpunca daripada peningkatan kos operasi kelab-kelab bola sepak yang bermain dalam liga tersebut.
"Kelab-kelab dalam EPL terpaksa membayar gaji pemain dan menguruskan kelab mereka, malah kenaikan dalam bidaan hak penyiaran meningkat sebanyak 67 peratus menyebabkan syarikat yang memegang hak penyiaran di England, Stanta, terpaksa menghentikan operasi kerana kenaikan kos ini pada Jun 2009," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

----------------------------------------------------------------------------------

berita ni memang buat kita panas. kos hidup makin meningkat astro pulak main pakej putar belit pengguna. kita sudah maklum tahun lepas astro telah menambah caj nya RM10 untuk semua pakej. bulan 3 atau 4 tahun ini ditambah pulak dengan penipuan astro mengenai channel astro kirana. astro kirana ditarik dan ditukarkan pada astro citra yang dimasukkan didalam pakej putar belit dan menipu "astro mustika" yang dikenakan caj RM12.00 untuk melanggan pakej ini. di dalam kontrak kita dengan astro dah termasuk dengan astro kirana. tapi channel astro kirana pulak dibuang. bermula 1 ogos ni pulak. kena tambah lagi RM12.00 sebab epl alasannya...kalau servis astro meningkat takpe la jugak. ni asal hujan je keluar ayat "service currently not available". yang ni sapa nak jawab. caj astro bertambah servis tetap bangang! inilah jadinya kalau monopoly. astro memang kapitalis besar...camne kita nak buat ni?

Thursday, July 23, 2009

Hikmah Wuduk untuk Dikongsi

"AIR SEMBAHYANG "

1. Ketika berkumur, berniatlah kamu dengan,

"Ya Allah,ampunilah dosa mulut dan lidahku ini".
Penjelasan nombor 1 :
Kita hari-hari bercakap benda-benda yang tak berfaedah.


2. Ketika membasuh muka, berniatlah kamu dengan,

"Ya Allah, putihkanlah muka ku di akhirat
kelak, Janganlah Kau hitamkan muka ku ini

Penjelasan nombor 2 :
Ahli syurga mukanya putih berseri-seri.

3. Ketika membasuh tangan kanan, berniatlah kamu dengan,

"Ya Allah, berikanlah hisab-hisab
ku ditangan kanan ku ini".

Penjelasan nombor 3 :
Ahli syurga diberikanhisab-hisabnya di tangan kanan .

4. Ketika membasuh tangan kiri, berniatlah kamu dengan,

"Ya Allah, janganlah Kau berikan hisab-
hisab ku di tangan kiri ku ini".

Penjelasan nombor 4 :
Ahli neraka diberikan hisab-hisabnya di tangan kiri .

5. Ketika membasuh kepala, berniatlah kamu dengan,

"Ya Allah, lindunganlah daku dari terik
matahari di padang Masyar dengan Arasy Mu".

Penjelasan nombor 5 :
Panas di Padang Masyar macam matahari sejengkal di atas kepala.

6. Ketika membasuh telinga, berniatlah kamu dengan,

"Ya Allah, ampunilah dosa telinga ku ini"
Penjelasan nombor 6 :
Hari-hari mendengar orang mengumpat, memfitnah dll.

7. Ketika membasuh kaki kanan, berniatlah kamu dengan.

"Ya Allah, permudahkanlah aku melintasi
titian Siratul Mustaqqim".

Penjelasan nombor 7 :
Ahli syurga melintasi titian dengan pantas sekali.

8. Ketika membasuh kaki kiri, berniatlah kamu dengan,

"Ya, Allah, bawakanlah daku pergi ke
masjid-masjid, surau-surau dan bukan tempat- tempat maksiat"

Penjelasan nombor 8 :
Qada' dan Qadar kita di tangan Allah.

Ramai di antara kita yang tidak sedar akan hakikat bahawa

setiap yang dituntut dalam Islam
mempunyai hikmah nya yang tersendiri.

Pernah kita terfikir mengapa kita mengambil wuduk sedemikian rupa?
Pernah kita terfikir segala hikmah yang kita perolehi dalam menghayati Islam?

Pernah kita terfikir mengapa Allah lahirkan kita sebagai umat Islam?

Bersyukurlah dan bertaubat selalu. Ikhlas kerana Allah.

Wednesday, July 22, 2009

Friday, July 17, 2009

MU : Bukan Manek Urai Tapi ManUwekkk United

Fergie: MU Batal ke Jakarta

Kris Fathoni W - detikSport
Gambar
Reuters
Kuala Lumpur - Pengeboman di Jakarta mengejutkan skuad Manchester United yang baru mendarat di Malaysia. Manajer MU Sir Alex Ferguson pun menyebut pembatalan kunjungan ke Indonesia adalah jalan terbaik.

MU dijadwalkan bakal melawat ke Jakarta untuk menghadapi Indonesia All-Star hari Senin (20/7/2009) depan. Ini adalah bagian dari tur Asia MU yang juga termasuk kunjungan ke Malaysia, Korea Selatan dan China.

Pada prosesnya, kunjungan tersebut dipastikan batal setelah adanya aksi bom di hotel JW Marriot dan Ritz Carlton. Hotel yang disebut terakhir sejatinya disiapkan menjadi tempat Ryan Giggs cs menginap nanti.

"Ini mengejutkan buat kami semua. Kami mendengar kabar itu ketika mendarat," tukas Fergie dalam konperensi pers di Kuala Lumpur, sebagaimana dikutip Reuters, Jumat (17/7/2009).

"Tak ada jalan lain (selain dibatalkan) karena kami harus melindungi para pemain kami. Jadi itu adalah keputusan yang tepat," demikian manajer asal Skotlandia tersebut. Ngobrolin batalnya MU ke Jakarta? Gabung di sini. ( krs/a2s )


http://mu.detiksport.com/read/2009/07/17/141148/1167048/736/fergie-mu-batal-ke-jakarta-demi-pemain


Aduhaii...kenapa tak tunggu bom masa satu team man u menginap kat hotel tu..biar abis licin satu team terbakar. HAHAHA. baru tragedi.

Sunday, July 12, 2009

100 hari Najib - 1Malaysia Kena Tipu


Sempena 100 hari pertama menerajui negara sebagai Perdana Menteri yang keenam, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak mengumumkan pemberian diskaun 20 peratus kepada pengguna lebuh raya khususnya mereka yang menggunakan 80 kali ataupun lebih dalam sebulan.

Kata beliau, insentif itu merupakan langkah awal dalam usaha kerajaan untuk mengkaji balik bayaran tol.

Aspek itu sedang dikaji secara menyeluruh.

Ketika mengumumkan perkara itu, Najib berkata, "saya mahu mengumumkan beberapa langkah pada hari ini (sempena 100 hari pertama selaku Perdana Menteri) dengan mengumumkan perkara berkait rapat dengan rakyat."

Ia antara 11 pengumuman penting - yang mengambil kira kepentingan dan kebajikan rakyat pelbagai lapisan - dibuat oleh Perdana Menteri di ibu negara pagi tadi pada majlis "100 hari Najib Bersama Rakyat".

Kata beliau, kerajaan menyedari bayaran tol ke atas pengguna laluan bertol boleh membebankan dalam keadaan ekonomi masa kini.

"Terutama pengguna kerap yang berpendapatan rendah, kerajaan prihatin tentang hal ini.

"Untuk itu, bagi meringankan beban pengguna lebuh raya yang menggunakan kad prabayar yang membayar tol 80 kali atau lebih sebulan, mereka akan layak menerima diskaun sebanyak 20 peratus," kata beliau.

Najib yang juga Menteri Kewangan berkata, pemberian diskaun ini adalah selaras sebagai langkah sementara dan akan bermula pada 1 September ini.

Pengguna yang layak boleh menuntut diskaun semasa membuat tambah nilai.

Dalam tempoh enam bulan selepas itu, kemudahan ini boleh didapati di mesin-mesin ATM dan stesen minyak utama atau ejen yang dilantik di Semenanjung.


----------------------------


kalau pergi keje gi balik 5hari seminggu tak dapat 80 kali sebulan. buat hadiah nak tolong rakyat ka nak tolong syarikat konsesi. ke ni promosi berniaga. gila ke ape najib ni?

5hari kerjax4minggu=20hari

20harix2kali masuk tol(gi balik keje)=40 kali je

sampai bile la rakyat tak dapat diskaun tu. lagi satu untuk orang guna TnG ngan smart tag je dapat diskaun. kalau cam aku ni bayar cash. lalu 600 kali pon tak dapat.

sama la cam rebat 5% highway plus. tapi kena jalan 12am-7am...apa kejadah orang jalan malam2.

ko ingat ni plan executive celcom ke najib wei. lagi banyak guna baru dapat diskaun. siapa yang untung ni? orang2 bodoh je yang nak caye cakap najib ni.

NAJIB TIPU 1MALAYSIA

Saturday, July 11, 2009

Surat Debat Tok Guru Kepada PM


Mursyidul Am PAS yang juga Menteri Besar Kelantan secara lisan dan seterunya secara resmi dengan mengutus sepucuk surat telah mengajak YAB Perdana Menteri yang juga Presiden UMNO untuk berdebat.


Walaupun sedikit mengecewakan, namun lebih awal sudah diduga cabaran Tok Guru itu telah ditolak, bukan sekali malah dua kali oleh Najib Tun Razak dan sudah berulang kali sekiranya penolakan itu dicampur dengan seruan pemimpin UMNO lain supaya menolak debat itu.

Ternyata surat resmi Tok Guru itu akan menjadi satu dokumen dan tercatat pada lembaran sejarah politik tanah air dan bukti betapa UMNO sudah kehilangan hujjah untuk berdepan dengan PAS....

16/7/(21) 9 Rejab 1430 / 2 Julai 2009

Yang Amat Berhormat
Datuk Seri Mohd. Najib bin Tun Abdul Razak
Perdana Menteri Malaysia
Jabatan Perdana Menteri
Bangunan Perdana Putra
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62502 PUTRAJAYA

Assalamualaikum WM WB.

Semoga YAB. Dato’ Seri sentiasa berada di dalam kesejahteraan dan beroleh petunjuk yang berpanjangan dari Allah SWT dalam memimpin Negara.

YAB Dato Seri,

Cadangan Mengadakan Debat Ilmiah Isu UMNO Parti Menolak Islam

Dengan segala hormatnya, di maklumkan bahawa saya ada menerima khabar tentang laporan polis yang dibuat oleh anak buah di Kelantan Dato’ Seri berhubung dengan perkara di atas. Pada dasarnya, saya lebih banyak berlapang dada.

Mengikut laporan, kononnya saya telah menghasut dengan mengatakan bahawa UMNO sebuah parti yang sesat. Di sini, izinkan saya tegaskan sekali lagi bahawa “mana-mana faham yang menolak Islam (termasuk UMNO) – sememangnya kita panggil ajaran sesat”. (lihat Utusan Malaysia muka surat 6, 27 Jun 2009).

Sebagai penjelasan, mari kita mulakan begini. Pertama, dunia ini bukan dibuat oleh manusia atau terjadi sendiri. Ia ada penciptanya dan tuannya yakni Allah. Oleh sebab itulah kita tidak boleh buat pandai-pandai, melebihi dari apa yang menjadi kehendak “Tuan Punya” yang menjadi tuan rumah kepada seluruh alam ini.

Kedua, al-Quran menetapkan bahawa manusia, tanpa mengira bangsa , bahasa dan keturunan adalah menjadi khalifah-Nya. Kepada manusia pertama iaitu Adam ‘alaihissalam, Allah SWT telah menetapkan bahawa sebarang perbalahan yang berlaku di antara anak buah kamu (lihat sebahagian surah al-Baqarah Ayat 36) akan menjadi reda dan tenang (lihat pula sebahagian Surah al-Baqarah Ayat 38)sekiranya kamu menuruti hidayah-Ku. Atau, maksud kedua-dua perkara ini ada dirangkumkan dengan penuh didalam surah Thoha yang bermaksud, “Allah berfirman:turunlah kamu berdua dari syurga bersama-sama , sebahagian kamu menjadi musuh bagi sebahagian yang lain. Maka, jika datang kepada kamu petunjuk dari-Ku, lalu barangsiapa yang mengikuti petunjuk dari-Ku, ia tidak akan sesat dan celaka.”(Lihat surah Thoha Ayat 123). Ini adalah benda yang menjadi tugas utama yang amat penting para Nabi sejak daripada zaman berzaman termasuk Nabi Muhammad SAW.


Nabi SAW mewajibkan kita membaca Fatihah dalam sembahyang. Di dalam Fatihah, telah ditetapkan tiga perkara pokok. Satu laluan yang betul dan dua yang salah. Ayat “si ro thollazi na an ‘am ta ‘alai him” yang menuntut jalan yang lurus adalah betul manakala ayat “ghoiril maghdhu bi ‘alaihim waladdhol liin” adalah yang salah seperti yang di maksudkan. Aneh, bahkan silapnya Umno ialah Umno tolak yang betul iaitu “siro thollazi na an ‘am ta ” yang menjadi jalan Nabi-Nabi iaitu menolak Islam dan mengambil sistem sekular barat yang tidak pasal-pasal menimbulkan pecah-belah teruk di kalangan seluruh orang Melayu dan orang Islam bukan Melayu di Malaysia. Ini termasuk jugalah perpecahan antara orang Islam dan Non –Islam di negara kita.

Lebih buruk apabila semuanya ini menjadikan orang-orang yang belum Islam terkapai-kapai; yang mana yang sebenar samaada Islam atau sekular. Hasil daripada inilah saya rasa sudah sampai masanya untuk mengajak Presiden Umno yang menjadi Perdana Menteri sekarang ini bersemuka dengan saya di atas dasar “waja dil hum billati hiya ahsan” yang bermaksud, “serulah manusia pada jalan Tuhan-mu dengan hikmah dan nasihat yang baik “(Sebahagian dari maksud surah an-Nahl Ayat 125).

Persoalan yang ada di hadapan kita sekarang ialah kenapa Umno tolak Islam sedangkan Islam adalah jalan yang bersifat “siro thol mustaqiim”? Bahkan, sikap Umno melawan PAS sedangkan PAS yang ditubuhkan sejak 1951 meletakkan Islam sebagai dasar adalah sebuah kekeliruan yang cukup dahsyat. Pegangan Umno yang menolak jalan yang lurus inilah yang saya ertikan sebagai boleh membawa kepada perpecahan dan kesesatan.

Menyamakan atau membandingkan ajaran Ayah Pin atau komunis dengan UMNO yang menolak Islam adalah sekadar mematuhi kaedah al-balaaghah. Ini penggunaan perumpamaan atau kiasan semata-mata. Jauh dari segi maudhu’, ia bertujuan untuk menjelaskan bagaimana aliran asal sekularisme yang menolak agama khususnya Islam dari pemerintahan. Ini punca sebenar atau ibu kepada segala kesesatan. Apabila sekularisme itu adalah faham yang sesat, maka tidakkah faham kebangsaan yang merupakan cabang dari ajaran sekular bawaan Parti Kebangsaaan Melayu Bersatu (UMNO) itu juga turut sesat?

Seperti yang kita sedia maklum, perdebatan diterima oleh Islam dan diterima oleh demokrasi. Ia perkara fitrah dan perkara sedunia. Contoh terdekat ialah perdebatan antara Obama dengan saingan beliau dari parti Republikan. Begitu juga dengan debat antara calun-calun Presiden Indonesia terkini yang sedang berlangsung di Jakarta yakni antara regu Susilo Bambang Yudhono/Boediono, Megawati Soekarnoputri/ Prabowo Subianto dan Jusuf Kalla/Wiranto.

Jika di Eropah dan negara negara demokrasi yang lain, debat lebih ditumpukan kepada perkara-perkara cabang yang bersifat keduniaan semata-mata maka apa salahnya jika kali ini kita perbahaskan perkara pokok yang menyentuh aqidah? Masalah yang saya bawa ini adalah perkara aqidah yakni persoalan tunjang yang menyentuh kedua-dua kepentingan secara bersekali, dunia dan akhirat.Jika tidak betul aqidah, sembahyangpun tidak diterima. Dunia demokrasi yang sekular; mana ada pedulikan masalah aqidah dan


persoalan “sesat tak sesat”? Soal sesat atau tidak, ini istilah ugama. Ini bukan isu perlembagaan dan undang-undang.

Sesat seperti yang terdapat di hujung surah al-Fatihah (adho- Lliin) bererti dholalah yakni tidak bertemu atau berjumpa jalan.Kita perlu sama-sama sedar bahawa jalan yang boleh diharap hanyalah jalan yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW. Ini persoalan “huda llil muttaqiin” yakni jalan yang menjadi petunjuk bagi mereka yang bertaqwa (lihat sebahagian maksud al-Baqarah Ayat 2). Tak turut jalan inilah apa yang dipanggil sesat.
Tidak timbul sama sekali soal menghasut atau mencetuskan keresahan. Ini isu ugama sepenuhnya. Ini persoalan teguran dan dakwah.

Demi mencari kejernihan dan menghentikan polemik, saya mohon mencadangkan sebuah debat ilmiyyah dianjurkan dalam tempoh terdekat kearah menjelas dan merungkai segala kemusykilan dari kedua-dua perspektif parti bertajuk “kerana apa Umno tolak Islam dan kerana apa Umno lawan PAS”; tidak lebih daripada itu. Insya Allah, saya bersedia untuk bersama Dato’ Seri Perdana Menteri dalam majlis berkenaan tanpa meletakkan sebarang syarat. Lantiklah mana-mana mufti atau salah seorang sarjana yang faqih lagi amanah, baik dari dalam mahupun luar Negara untuk menjadi pemudah cara yang adil bagi tujuan ini. Tempat yang sesuai boleh ditetapkan oleh pihak Dato’ Seri, baik di Kuala Lumpur atau di mana-mana. Hari dan masa juga adalah mengikut kelapangan dan keselesaan YAB. Saya boleh mematuhi kepada apa jua ketetapan asalkan Dato’ Seri bersedia untuk bersama dalam sebuah rapat ilmiyyah untuk dibuat siaran langsung demi manfaat Negara.

Seluruh rakyat akan menjadi hakim di atas pelbagai sandaran yang saya maksudkan ketika mengatakan apa yang telah saya sebut mengenai fenomena UMNO dengan persoalan kesesatan ini.

Jadi, sekali lagi saya dengan ikhlas mengangkat cadangan ini agar sudilah apa kiranya YAB. Dato Seri menerima pelawaan ini mengikut kesesuaian tarikh Dato” Seri demi kebaikan bersama. Semoga diizinkan Allah. Terima kasih, Wasalam.


Nik Abdul Aziz bin Nik Mat

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin